Zoekmachine Bing verbiedt binnenkort alle crypto advertenties

Naast andere grote bedrijven zoals Facebook en Google heeft ook Microsoft besloten om crypto advertenties te gaan verbieden. Dit hebben ze gisteren aangekondigd in een officiële blogpost.

Volgens dit bericht zijn er enkele belangrijke redenen om reclame voor cryptocurrency en cryptocurrency gerelateerde producten te verbieden. Vooral de huidige ongereguleerde status van cryptocurrencies heeft Microsoft doen beslissen om deze advertenties te verbieden.

“Omdat cryptocurrency en gerelateerde producten niet gereguleerd zijn, hebben we geconstateerd dat ze een mogelijk verhoogd risico vormen voor onze gebruikers. Het biedt in potentie de mogelijkheid tot roofgedrag, en andere manieren om consumenten te misleiden.”

Zoals verder beschreven in de post, zal het advertentieprogramma Bing Ads het verbod wereldwijd begin juli volledig uit voeren. Microsoft is de laatste internet gigant die gebruik maakt van een crypto-boycot. Deze trend is geïnitieerd door Facebook eind januari van dit jaar. Google kondigde medio maart een advertentie verbod aan voor Crypto en Twitter bevestigde kort daarna zijn eigen verbod.

In april vertelde de mede-oprichter van LinkedIn nog aan crypto nieuwssite Cointelegraph dat de recente crypto beperkingen naar zijn mening hoogstwaarschijnlijk van tijdelijke aard en ingezet zijn vanwege de huidige afwezigheid van duidelijke crypto regels.

Delen:

Roy is werkzaam in de cryptocurrency wereld sinds 2017 en schrijft over verschillende onderwerpen zoals Bitcoin, het lightning network en de adoptie van de bitcoin technologie. Zijn grootste passie naast cryptocurrency is reizen naar het zonnige Midden-Amerika. Hier heeft hij ook gezien dat vooral voor de minder “ontwikkelde” landen cryptocurrency revolutionair kan zijn.

Bezoek mijn Linkedin